RSS

SeLaMaT Ari LahIR AcU AnD AdIk..

Hari ni merupakan hari yg sgt bersejarah..Nape yerk?? Sebab ari ni merupakn ari jd acu n adik..SELAMAT ARI LAHIR ye korang...Moga dipanjangkn umur,dimurahkn rezeki dilapangkn dada untuk menerima ilmu,ditingkat keimanan dan dirahmati Allah selalu...AMIN..
Hu3x..Dah bertambah dh umur korang, dah besar dah..Dah form 1..Macam tak caye lak..hu3 Coz perangai korang still cam bdk2x..:) Tak kisahlah korang bace ke tak blog kakcik ni..kakcik saje je nk abdikn ari bersejarah korang kat cni, tande kakcik sentiasa ingat kat korang(ape macam sweet tak kakcik..)
Ari tu waktu kakcik call korang minx tudung labuhkn kat kakcik..hi3 siap nk lg labuh dr kakcik tu..Seronok kakcik dengar korang dah byk berubah...Bagus2x(ade nade bangga)..Nanti kakcik try cari..I.allah..
Harap2x ari jadi korang kali ni akan bawa perubahan pada diri korang..Biar jadi lebih matured seiring ngan usia korang tu..kwang2x



Gambar adik and acu tgh wat iklan gigi..hi3x

Adik kembarku..

Rasulullah SAW bersabda ertinya: "Apabila seseorang mencintai saudaranya maka hendaknya ia memberitahu kepadanya." HR Abu Daud dan Tirmizi.

SEBAIT DOA DI HARI LAHIR..

Ya Allah,aku memohon kepada-Mu agar Engkau menjadikan sebaik-baik umur kami pada akhirnya, sebaik-baik amal pada penutupannya, sebaik-baik hari-hari kami adalah saat bertemu dengan-Mu.

Aku memohon kepada-Mu agar Engkau menjadikan kuburan setelah berpisah dengan dunia, sebaik-baik tempat tinggal kami, luaskanlah liang lahat kami, dan rahmatilah saat kami menjadi rendah pada waktu menghadap-Mu saat hisab, tetapkanlah kaki-kaki kami di atas shirath, selamatkanlah kamidari kesusahan hari kiamat, putihkan wajah kami pada hari dimana wajah manusia ada yang putih dan ada yang hitam.

Aku memohon kepada-Mu kenikmatan yang tak terputus-putus, mata yang sejuk yang tidak terputus-putus, aku memohon kepada-Mu untuk dapat melihat wajahMu, dan kerinduan bertemu dengan-Mu.

Aku memohon agar Engkau mensucikan kerusakan hati kami dengan taubat, dan menyatukan hati kami dalam keadaan takut kepada-Mu, dan memberi kami pemberian yang besar yang dapat memasukkan kami ke dalam surga, tempat yang aman.. Amin

.
Ya Allah, kepada-Mu aku beribadah dan untuk-Mu kami shalat dan sujud. Kepada-Mu kami menuju dan bersegera. Kami mohon rahmat-Mu dan takut akan azab-Mu, sesungguhnya azab-Mu menimpa orang-orang kafir.

Ya Allah aku memohon perlindungan kepada-Mu, kami meminta ampun dari-Mu, memuji-Mu dengan kebaikan, tidak kufur kepada-mu, tunduk kepada-Mu dan mencabut siapa yang kufur kepada-Mu.. Amin.

Barakallah fi umrina [semoga Allah memberkahi usia kita]



0 comments:

Post a Comment